Battlefield 2042 (PS5)

Jaki scoreboard, taki Battlefield.

Jestem fanem serii Battlefield. Ogrywa艂em wszystkie ods艂ony, jakie pojawi艂y si臋 na konsolach. Poczynaj膮c od Battlefielda: Modern Combat na PS2, w kt贸rego zreszt膮 gra艂em online na d艂ugo, zanim online multiplayer na konsolach, by艂 modny. W takich ods艂onach jw. Modern Combat, Bad Company 2 czy trzeci Battlefield rozegra艂em grube setki godzin, dotykaj膮c przy tym sceny rankingowego grania klan贸w. Uwielbiam serie materia艂贸w #BattlefieldMoments czy mini-serial BF Friends na YT. Ostatnie ods艂ony natomiast nieco mnie omin臋艂y, albowiem o ile po czasie doceni艂em poziom BF1 i V (s艂owo daje, ktokolwiek odpowiada za nazewnictwo powinien wylecie膰 dyscyplinarnie z DICE), tak nie rzuci艂em si臋 na nie w dniu premiery. Wiadomo艣膰 o tym, 偶e 2042 wr贸ci do „wsp贸艂czesno艣ci” brzmia艂a fantastycznie, albowiem bardzo t臋skni艂em za takim BF-em. Nie 偶eby pierwszo/drugowojenny epizod serii by艂 z艂y, wr臋cz przeciwnie, aczkolwiek czego艣 mi w nich brakowa艂o. Za recenzj臋 postanowi艂em zabra膰 si臋 po – oko艂o – pi臋膰dziesi臋ciu godzinach sp臋dzonych z produkcj膮. Nie ma艂o, ale i tak nie uda艂o mi si臋 sprawdzi膰 jednego z tryb贸w, o czym wi臋cej napisz臋 w samej recenzji. Troszk臋 d艂ugi ten wst臋p, aczkolwiek uwa偶am, 偶e recenzja Battlefielda 2042 wymaga ode mnie kontekstu. Zw艂aszcza 偶e by艂em jedn膮 z niewielu os贸b, kt贸re nie uczestniczy艂a w medialnym linczu nad tytu艂em, kt贸ry – moim zdaniem i co jest najcz臋艣ciej wynikiem takiego dzia艂ania – narobi艂 wi臋cej szk贸d, ni偶 po偶ytku. My艣l臋 natomiast, 偶e tyle wystarczy i zacznijmy od historii pewnej tablicy wynik贸w.

Ot贸偶 wyobra藕cie sobie, 偶e od samego pocz膮tku globalnej krytyki, jaka skierowana zosta艂a w stron臋 produkcji DICE, to w艂a艣nie scoreboard pojawia艂 si臋 najcz臋艣ciej pomi臋dzy bluzgami i obelgami. Komentarze g艂贸wnie skupia艂y si臋 na tym, 偶e tablicy „nie ma”. Co oczywi艣cie jest nieprawd膮, bo tablica wynik贸w by艂a, jednak nie taka, jak si臋 tego wszyscy spodziewali. Nie by艂o na niej wynik贸w poszczeg贸lnych graczy. Nie mog艂em na niej sprawdzi膰 swojego wyniku punktowego, a co najwa偶niejsze: swojego K/D. To doprowadzi艂o do wrzenia ca艂ego internetu, z czym nie tylko si臋 nie zgadza艂em, ale te偶 uwa偶a艂em zmiany za innowacyjne, s艂uszne i nareszcie zgodne z meritum serii Battlefield, wyra偶anego zwrotem: Play The Fucking Objective. PTFO jest znane ka偶demu fanowi serii shooter贸w (g艂贸wnie) 艣mieciowych, a nowy scoreboard dok艂adnie do tego si臋 odnosi艂. W Battlefieldzie indywidualne osi膮gi nie maj膮 znaczenia, albowiem we flagowym trybie Conquest liczy si臋 wy艂膮cznie metryka zespo艂u w kontek艣cie zwyci臋stwa lub pora偶ki. Osoby, kt贸re ewidentnie skupia艂y si臋 na osobistych osi膮gach, nie tylko by艂y cz臋sto kul膮 u nogi ca艂ego teamu, niekiedy i g艂贸wnym powodem pora偶ki, ale te偶 by艂y one s艂usznie pi臋tnowane na kana艂ach audio dru偶yny. Liczy si臋 tylko ona i nowy scoreboard to podkre艣la艂. Natomiast, dlaczego tak istotne jest dla mnie niepokazywanie statystyk indywidualnych, a szczeg贸lnie K/D? Aby to wyt艂umaczy膰, musz臋 si臋gn膮膰 nieco do mojego ogr贸dka zawodowego, wi臋c wybaczcie, postaram si臋 streszcza膰. Ot贸偶 to, co mierzymy, a ju偶 zdecydowanie, przez to, co nagradzamy (np. wy偶szym miejscem w rankingu) wp艂ywa na zachowanie, np. je艣li dajemy premi臋 za linie kodu dostarczone w oprogramowaniu na produkcj臋, nie spowodujemy, 偶e programi艣ci b臋d膮 dostarcza膰 rozwi膮zania dobre, tylko takie z du偶膮 liczb膮 linii kodu. Je艣li premia programist贸w zale偶y od ilo艣ci bug贸w w grze, to nie zwi臋kszymy jako艣ci gry, a spowodujemy, 偶e nie b臋d膮 one logowane przez tester贸w, bo dogadali si臋 z programistami na podzia艂 premii. Bardzo istotne jest, aby zrozumie膰 艂a艅cuch 艂膮cz膮cy metryki i zachowania. Druga sprawa to feedback, o kt贸rym wi臋cej pisa艂em tutaj, wi臋c 偶eby si臋 nie powtarza膰, powiem tylko, 偶e nie, przenoszenie krytyki z widoczno艣ci publicznej do prywatnej, nie jest „lewactwem”. To w艂a艣nie z tych powod贸w, jako osoba siedz膮ca w tej dziedzinie, rozumia艂em i cieszy艂em si臋 ze zmian.

Niestety. Kilka tygodni temu DICE poinformowa艂o, 偶e tablica wynik贸w zostanie zmieniona i wr贸ci do standardu, do kt贸rego gracze s膮 przyzwyczajeni. By艂 to moment, w kt贸rym postanowi艂em, 偶e nie ma co zwleka膰 z tekstem i postanowi艂em wrzuci膰 tytu艂 do k膮ta wiecznego zapomnienia. Czu艂em rozczarowanie ugi臋ciem si臋 pod naporem krzycz膮cego t艂umu. Smaczku sytuacji dodawa艂y wie艣ci, 偶e cz臋艣膰 ekipy pracuj膮cej nad gr膮, nie zgadza si臋 z krytyk膮 i zmian nie chce. Dlaczego, o tym wszystkim pisz臋? Poniewa偶 sytuacja z tablic膮 wynik贸w, pokazuje stan ca艂ej gry. Ubolewam, 偶e nie mog臋 pogada膰 z kim艣, kto nad Battlefieldem 2042 pracowa艂, poniewa偶 bardzo chcia艂bym zestawi膰 moj膮 ocen臋 wydarze艅 z rzeczywistym procesem tworzenia tej gry. A wygl膮da to dla mnie tak, jakby przy tytule by艂 nieustanny konflikt pomi臋dzy osobami niech臋tnymi do zmian w serii oraz tymi, kt贸rzy widz膮 trendy rynkowe oraz chcia艂yby od艣wie偶y膰 gruntownie, niekt贸re elementy gry, jak np. scoreboard. Jedna grupa ci膮gn臋艂a temat w stron臋 „kolejnego BF-a”, a druga chcia艂a go diametralnie od艣wie偶y膰. Battlefield jest zatem polem bitwy (ha ha ha) idei, co finalnie daje obraz produkcji, kt贸ra jest nijaka. Nie wie, czym chce by膰 i w idiotyczny wr臋cz spos贸b to pokazuje. Scoreboard zreszt膮 jest tego najlepszym przyk艂adem, albowiem kiedy ju偶 pojawi艂 si臋 w grze, to wygl膮da jak tw贸r wykonany przez kogo艣 w pi臋膰 minut, kt贸ry na dziewi臋膰dziesi膮tym 贸smym spotkaniu o remake’u tablicy wynik贸w, rzuci艂 poprzez Zooma: „Chcecie kurwa tego boarda?! To wam dam pieprzonego scoreboarda!!”. Prosta tabelka z kolumnami w jednym kolorze, zajmuj膮ca ca艂y ekran ze wzgl臋du na 128 graczy w ka偶dej z dru偶yn. 艢ciana tekstu to dobre okre艣lenie. Kolejne potwierdzenia mojej tezy mo偶na znale藕膰 od razu po uruchomieniu gry, na ekranie g艂贸wnym, gdzie m.in. nie znajdziemy kampanii fabularnej. Niesmak wchodzi mocno, bo po zwiastunach mog艂a by膰 czym艣 bardzo ciekawym, jak ca艂y setting gry. Zajmijmy si臋 jednak opcjami, kt贸re gracz ma.

Do wyboru s膮 trzy tryby zabawy: Battlefied Portal, All-Out Warfare oraz Hazard Zone, kt贸rego ostatecznie nie sprawdzi艂em, poniewa偶: a) nie ma matchmakingu (ma to sens), b) nie potrafi艂em znale藕膰 nikogo, kto by chcia艂 ze mn膮 w to pogra膰. Najwi臋cej mojego czasu, a m贸wi臋 tutaj o wyniku oscyluj膮cym w pobli偶u 95% godzin w tytule, sp臋dzi艂em w Warfare, kt贸ry jest najbardziej klasycznym sposobem zabawy w Battlefielda. Wyr贸偶nia艂 si臋 on m.in. kolejnym na li艣cie top kontrowersyjnych element贸w BF-a 2042, a wi臋c operatorami – wed艂ug nomenklatury Rainbow Six: Siege, tutaj nazywani specjalistami. Zast膮pili oni dotychczas istniej膮ce w serii klasy, takie jak: Assault, Support, Medic czy Recon. Specjali艣ci maj膮 swoj膮 narodowo艣膰, to偶samo艣膰, backstory, unikaln膮 umiej臋tno艣膰 i cech臋 pasywn膮. Przyk艂adowo Maria Falck, to niemiecki medyk wojenny, kt贸rej zdolno艣ci膮 specjaln膮 jest Pistolet S21 umo偶liwiaj膮cy strzelania lecz膮cymi strza艂kami w kompan贸w, a cech膮 pasywn膮 ich reanimacja do pe艂nego zdrowia. Istotne jest natomiast to, 偶e takie rzeczy jak apteczki czy defibrylator, s膮 na wyposa偶eniu ka偶dego ze specjalist贸w. Wystarczy np. wybra膰 apteczki jako nasz gad偶et, podobnie do skrzynki z amunicj膮, minami przeciwpancernymi czy 艂adunkami C4. Pe艂na dowolno艣膰 tworzenia naszego build’a. Bardzo ciekawe rozwi膮zanie, ponownie prze艂amuj膮ce dotychczas ustalone klasy w Battlefieldach. Tym samym specjali艣ci zasadniczo powinni by膰 rozpatrywani wy艂膮cznie pod k膮tem tych dw贸ch atut贸w i tyle. Niestety ca艂a masa internetowego hejtu skupia艂a si臋 na samym ich istnieniu w grze (to osoby prawdopodobnie w og贸le niegraj膮ce w gr臋) oraz ich cringe’u, kt贸ry przyznam szczerze i bez bicia, 偶e nawet mnie rozwala艂. Kiedy pierwszy raz us艂ysza艂em kwestie wypowiadane na zako艅czenie rundy, przez MVP sesji: przewr贸ci艂em oczami tak mocno, 偶e o ma艂o nie wypad艂y mi z oczodo艂贸w. Niepasuj膮ce do Battlefielda, do otoczki gry, totalnie niesmaczne. W g艂owie kie艂kuj膮 mi pomys艂y na to, jak mo偶na by to zrobi膰 lepiej, a tak wykonanie tego jest tak kiepskie, 偶e zupe艂nie przys艂oni艂o korzy艣ci z samych specjalist贸w i mo偶liwo艣ci, jakie otworzy艂y si臋 dla graczy w budowaniu swoich klas. Graj膮c jako wspomniana Maria Falck mo偶e ona by膰 full-medykiem z rzucan膮 apteczk膮, mo偶e by膰 medykiem z pociskami ziemia-powietrze, medykiem z minami przeciwpancernymi, czy medykiem rzucaj膮cym skrzynki z amunicj膮 kompanom. Pe艂en wachlarz mo偶liwo艣ci.

Drugim trybem jest Battlefield Portal, kt贸ry od samej zapowiedzi wydawa艂 mi si臋 totalnie poronionym pomys艂em. Portal to taki troch臋 edytor rozgrywki, w kt贸rym do wyboru mamy mapy z BF-a 2042, jak i po wybranych, klasycznych lokacjach z poprzednich ods艂on. Jednocze艣nie do zmaga艅 przeciwko sobie, staje sprz臋t z r贸偶nych epok, od pojazd贸w po bro艅 paln膮. Zapowied藕 trybu wzbudzi艂 sporo entuzjazmu, natomiast od pocz膮tku nie mog艂em zrozumie膰 dlaczego. Takie pomieszanie z popl膮taniem, zupe艂nie mi nie pasowa艂o, co potwierdzi艂em sprawdzaj膮c Portal, gdy gra by艂a ju偶 w mojej konsoli. Po pierwsze wszystkie serwery z rozgrywkami to twory spo艂eczno艣ci, a wi臋c cholera wie, jakie zasady sobie ludzie tam ustawiaj膮. Mo偶e komu艣 sprawia przyjemno艣膰 serwer „Tylko 1 punkt HP” czy „Snipers only”, ale dla mnie to absolutnie niedorzeczny pomys艂 – to ju偶 mnie nastawi艂o bardzo „pozytywnie”. Kolejnym szokiem by艂 dla mnie fakt, 偶e to nie tylko klasyczne mapy i sprz臋t, ale r贸wnie偶 klasy oraz ekwipunek noszony przy sobie. W skr贸cie: to jakby ca艂kowicie inna gra ni偶 All-Out Warfare. To mnie zupe艂nie zmiesza艂o, albowiem rozumiem zrobi膰 tryb zabawy b臋d膮cy swego rodzaju placem zabaw, gdzie jednocze艣nie na niebie mog膮 walczy膰 Spitfire i F-22 Raptor, czy 偶o艂nierze z karabinami M1 oraz M4 – rozumiem, cho膰 to absurd nie dla mnie. Jednak czemu zupe艂nie wywr贸cili klasy, kt贸re w zale偶no艣ci od epoki, w kt贸rej gramy zreszt膮 si臋 od siebie r贸偶ni膮, tego nie pojmuj臋. Hitem natomiast, kt贸ry mnie zniszczy艂 by艂o u偶ycie animacji i kwestii na koniec rundy od specjalist贸w z All Out Warfare, mimo innych modeli postaci. 艢miech przez 艂zy. Wygl膮da to zupe艂nie jakoby zn贸w, kto艣 nie m贸g艂 zdzier偶y膰 zmian wprowadzanych w serii i koniecznie chcia艂 mie膰 w grze co艣, co zamkn臋艂oby usta krytykom domagaj膮cym si臋 starego dobrego Battlefielda. Nie zamkn臋艂o. Swoj膮 drog膮 to zabawne, 偶e co roku pojawia艂o si臋 to samo wycie graczy o zmiany w COD-ach, i hejt za ten sam silnik oraz brak zmian, a kiedy jaka艣 seria stara si臋 zmieni膰, to na tw贸rc贸w spada grom szamba i pomyj. Dygresja. Zamykaj膮c natomiast temat Battlefield Portal, to dla mnie to ju偶 w za艂o偶eniu by艂 g艂upi pomys艂, nawet je艣li mo偶liwo艣膰 gry, na jednych z bardziej pami臋tliwych map z poprzednich ods艂on, zapowiada艂 si臋 wspaniale. Wola艂bym jednak po stokro膰 dostawa膰 te mapy w dodatkach, nieco od艣wie偶one wizualnie, np. ujednolicaj膮c je pod otoczk臋 fabularn膮 gry. Sto razy bardziej. Serio.

Oczywi艣cie, nie jest tak, 偶e tw贸rcy nie do艂o偶yli si臋 do argument贸w pod krytyk臋. Cz臋艣膰 z niej jest zdecydowanie zas艂u偶ona. Fakt, 偶e za produkcj臋 EA wyceni艂o na nominaln膮 cen臋 gier pude艂kowych na nowych konsolach, jest nieporozumieniem, bior膮c pod uwag臋 zawarto艣膰, jak膮 dostajemy na p艂ycie. Wy艂膮cznie tryby zabawy online. Kilka tryb贸w. 1/3 zawarto艣ci opiera si臋 na odgrzanych materia艂ach z innych ods艂on serii. I do tego wszystkiego brak kampanii dla jednego gracza, to wr臋cz niedorzeczno艣膰. Tym bardziej 偶e za艂o偶enia dla 艣wiata gry brzmia艂y tak atrakcyjnie do eksploracji. Niedaleko przysz艂o艣膰. Konflikt o surowce. Ziemia n臋kana katastrofami. Zanik pa艅stw. Powstawanie nowych ugrupowa艅 czy nacji. Gigantyczna po艂a膰 mo偶liwo艣ci pod kreowanie scenariuszy i historii, i nic z tego nie wysz艂o. Mimo wszystko, sp臋dzi艂em jednak z tytu艂em te pi臋膰dziesi膮t godzin, co ma艂膮 liczb膮 nie jest. To poniewa偶 u fundament贸w Battlefield 2042 jest fajn膮 strzelank膮. Wygl膮da bardzo dobrze, a warunki pogodowe, m.in. burza piaskowa czy tornada pojawiaj膮ce si臋 znik膮d, prezentuj膮 si臋 okazale. Cho膰 zanim wjecha艂y pierwsze poprawki, to by艂o troch臋 g艂upich bug贸w graficznych. Gra te偶 艣miga w wysokim klatkarzu, co czu膰 w rozgrywce. Przyzwyczai艂em si臋 ju偶 chyba do tego, 偶e z ka偶dym kolejnym BF-em, zniszczenia otoczenia s膮 mniej okaza艂e, wi臋c nawet o to nie je艅cze, cho膰 jestem z tego powodu smutny. Rozgrywka jest na ca艂kiem niez艂ym poziomie. Nowe mapy mi si臋 podobaj膮. Z broni strzela si臋 znakomici, a zale偶nie od rodzaju czy kalibru poczucie strzelania jest inne. Ciekawym pomys艂em jest to, 偶e nawet w trakcie rund mo偶emy ca艂kiem du偶o zmieni膰 w noszonej broni palnej. Gra oferuje sporo odblokowa艅 dla ka偶dej z pukawek, umiejscowionych na kilku obszarach broni, np. wizjer, magazynek czy lufa. Dla ka偶dego z obszar贸w wybieramy trzy aktywne akcesoria i to pomi臋dzy nimi w trakcie rund mo偶emy dowolnie rotowa膰. To kolejna ciekawa nowo艣膰 w Battlefieldzie, gdzie mo偶emy wybra膰 nasz ulubiony model broni, a nast臋pnie zbudowa膰 sobie kilka jego wariant贸w dostosowanych do r贸偶nych sytuacji na polu walki, i ze wszystkimi rusza膰 do boju. Battlefield to tak samo walka pojazdami, jak i piechot膮. Tutaj za wiele si臋 nie zmieni艂o, ale pochwali膰 musz臋 mo偶liwo艣ci mapowania przycisk贸w, kt贸re pozwalaj膮 na dowoln膮 konfiguracj臋 – a mimo wszystko, je艣li chodzi o samoloty oraz 艣mig艂owce, to nadal DICE nie potrafi zrozumie膰 sterowania nimi, po tym, jak odszed艂 game developer implementuj膮cy latanie w trzecim BF-ie – zgaduje. Zasadniczo w rozgrywce przeszkadza mi g艂贸wnie brak komunikacji audio, wbudowanej w gr臋 oraz system ping, kt贸ry DICE chyba chcia艂o 艣ci膮gn膮膰 od s膮siad贸w z Respawn, jednak uda艂o si臋 to mocno miernie. O ile druga sprawa bardziej jest dra偶ni膮ca, tak brak voipu, to gigantyczna pora偶ka.

Je艣li kto艣 zna moje przekonania, s艂ysza艂 moje opinii o tw贸rcach i bran偶y, to wie, 偶e jestem osob膮, kt贸ra raczej wierzy w developer贸w. Nie staj臋 momentalnie po stronie biednych, uci艣nionych graczy, skacz膮c do garde艂 zach艂annym game developerom. Widzia艂em tego Battlefielda, zmiany, jakie wprowadzono i czu艂em, 偶e mo偶e z tego by膰 co艣 bardzo ciekawego. Troch臋 rozwoju, zmian, dziennik贸w developerskich t艂umacz膮cych zmiany i wyjdzie tytu艂 na prost膮. Z tego te偶 powodu nie poleca艂em zakupu gry ka偶demu, kto mnie o to pyta艂 po premierze. Jednak偶e zamiast natychmiastowych reakcji ze strony DICE przeczyta艂em, 偶e zesp贸艂 po trudnym okresie wypuszczenia gry, robi sobie przerw臋 艣wi膮teczn膮 i wr贸ci do prac nad gr膮 w nowym roku – co prosz臋?! Rozumiem biznes gier wideo. Rozumiem jak wygl膮da obecnie sytuacja bycia wydawc膮 trzecio-imprezy. Jednak tutaj nie ma miejsca na przerwy. Szczeg贸lnie po wrzuceniu na p贸艂ki sklepowe czego艣 na wz贸r produktu MVP – spe艂niaj膮cego swojego zadanie i zaspokajaj膮cego potrzeb臋, jednak dalekiego od sprostaniu ceny gry, swoj膮 zawarto艣ci膮. Po tygodniach bez wi臋kszych zmian i aktualizacji, bez wzmianki o zawarto艣ci rozszerzaj膮cej produkcj臋, nagle w social media wpada wpis, 偶e zbli偶a si臋 „wyczekiwana” aktualizacji tablicy wynik贸w, o kt贸r膮 tak wszyscy prosz膮. I zn贸w posucha. Tak si臋 nie prowadzi gry serwisu panowie i panie z DICE. Na tym etapie by艂em ju偶 pewien, 偶e mog臋 spokojnie zabiera膰 si臋 za recenzj臋, albowiem nie stanie si臋 tu nic wielkiego. Gw贸藕d藕 do trumny, w kt贸rej le偶a艂 Battlefield 2042, wbi艂 dla mnie komunikat, 偶e wnioski z tej cz臋艣ci zostan膮 u偶yte w lepszym stanie kolejnego BF-a, kt贸ry wchodzi w faz臋 wczesnego developmentu. I zn贸w – 呕E CO?! To ju偶 zahacza o bezczelno艣膰 ze strony EA. Po tym usun膮艂em z konsoli p艂ytk臋, odinstalowa艂em gr臋, 艣ci膮gn膮艂em materia艂y na dysk USB i nie wracam do BF-a. Ni to tego z 2042, czy 2022, czy jakiegokolwiek nadchodz膮cego po zapowiedziach cz艂onk贸w studia. Staje przy tym, 偶e kupienie 2042 nie by艂o frajerstwem, natomiast po tym, je艣li kto艣 skusi si臋 na kolejnego BF-a, to sam sobie jest winien.

Ka偶dy, kto cho膰 raz mnie s艂ysza艂 rozmawiaj膮cego o pre-orderach, zdecydowanie ich odradzam. Finalnie ka偶dy robi z pieni臋dzmi, co uwa偶a za s艂uszne, jednak obecnie nic nie gwarantuje spe艂nienia oczekiwa艅 graczy, a bior膮c pod uwag臋, 偶e ceny szybko lec膮 na 艂eb na szyj臋, nie musicie by膰 z danym tytu艂em, gdy ten si臋 pojawia w sklepach. Je艣li jeste艣cie cz艂onkiem banieczek pseudo-znajomych z Twittera i czujecie presj臋 kupienia kolejnego hot shita, to dajcie sobie spok贸j z tymi lud藕mi. FOMO to cholerna zaraza. Nie chcia艂bym, aby to, co zaraz napisz臋 by艂o opacznie zrozumiane, aczkolwiek ja jestem w stanie ponie艣膰 cen臋 tych kilkuset z艂otych (od czasu do czasu), kupuj膮c co艣 w przedsprzeda偶y i zakr臋ci膰 ruletk膮, czy b臋dzie to zakup szcz臋艣liwy, czy te偶 nie. Wiedza na temat procesu wytwarzania gier pozwala mi prze艂kn膮膰 pewne rzeczy, ale absolutnie i bez dw贸ch zda艅 oczekuje natychmiastowego dzia艂ania developer贸w oraz dania mi pewno艣ci, 偶e wiedz膮, co robi膮 i maj膮 plan naprawczy. Tutaj g艂贸wnie to mnie zabola艂o, st膮d w chwili pisania recenzji nie gra艂em ju偶 z dobre dwa miesi膮ce w Battlefield 2042, a je艣li DICE zamierza odkupi膰 si臋 w kolejnym ods艂onie, to i jemu powiem pass.

Mo偶liwo艣膰 komentowania jest wy艂膮czona.

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d bloger贸w lubi to: