Comiesięczne zestawienie interesujących materiałów o grach, jakie udało mi się pochłonąć, więc polecam dalej + dorodne indyki do śledzenia.
Artykuły do przeczytania 📖
- Duński sąd wydał wyrok: lootboxy w FIFIE, nie są hazardem i nie naruszają prawa tego kraju. Co może oznaczać ten wyrok dla branży oraz bardzo ciekawa koncepcja, kiedy uznawać lootboxy za coś złego, czy dobrego. ⏩ Dutch Gambling Authority vs Electronic Arts, and the future of loot boxes
- Gry są coraz dłuższe i nic nie wskazuje na to, aby miało się to niedługo zmienić. ⏩ Video games keep getting longer. It’s all about time and money
- Mniejsze studia dzielą się wnioskami po wprowadzeniu czterodniowego tygodnia pracy. ⏩ Adopting the four-day work week
- Każdy, kto grał w serię Dark Souls, kojarzy wiadomości, jakie gracze sobie zostawiają, aby sobie pomóc czy uprzykrzyć życie. Niektóre z nich stają się memami. Jednak zastanawialiście się, co dzieje się, gdy się je przetłumaczy na inne języki? ⏩ How Elden Ring’s Silliest Memes Get Lost in Translation
- Historia gracza ‚Let Me Solo Her’. Legendy społeczności graczy Elden Ring. ⏩ We Spoke to ‚Let Me Solo Her,’ the Elden Ring Community Hero We Need and Deserve
- W jaki sposób developerzy symulują ciężar przedmiotu, którym rzucamy w wirtualnej rzeczywistości. ⏩ How VR games trick you into thinking objects have weight
- Historia w grze to coś więcej niż pisanie książki, to całe systemu narracyjne. ⏩ What does your narrative system need to do?
- Już raz wspominałem, że nie wszystkie studia są zachwycone ofertą GP. Kolejna przestroga, tym razem od twórców Furi. ⏩ One Dev’s Xbox Struggles May Show How Game Pass Is Already Changing Games
- Gran Turismo zmieniło branże gier i motoryzacyjną. Śliczny materiał o serii GT od IGN. ⏩ How Gran Turismo Changed Racing Games Forever
- Historia pierwszej siedziby i początków Nintendo — totalnie mnie rozjebało, że firma powstała pod koniec XVIII wieku! ⏩ The birthplace of Nintendo
- Historia powstania pierwszego Twisted Metal, m.in. o powiązaniu genezy tytułu z korkami na ulicach Santa Monica. ⏩ An Explosive Oral History of ‘Twisted Metal’
- Reggie Fils-Aime robi ostatnie tournée po różnych podcastach, przy okazji premiery swojej książki. Oto transkrypcja części jednego z nich, gdzie Reggie opowiada o swoich początkach w Nintendo oraz kontrowersyjnych technologiach w branży. ⏩ The future according to Reggie
- Wywiad z twórcami Final Fantasy XI z okazji 20-lecia od premiery tytułu. ⏩ Celebrating Final Fantasy XI Online: A 20th anniversary retrospective with the game’s creators
- Uwielbiam Yacht Club Games nie tylko za ich podejście do tworzenia gier, ale także za transparentność w dzieleniu się szczegółami swojej pracy. Tutaj na temat sprzedaży ich ostatnich kilku produkcji. ⏩ Sales Breakdown: A Couple Pocket Months Later
- Historia powstania jednej z dziwniejszych konsol(ek) w historii – PlayDate. ⏩ The 8-year process behind Playdate’s glorious crank
- Subskrypcje zostaną z nami na dobre. Tego jestem pewien, ale w jakiej formie, to już znak zapytania. ⏩ Subscriptions are the future — but nobody agrees on the details
Materiały do zobaczenia 🎬
- Punkt widzenia osoby transseksualnej na wycinanie kontrowersyjnego contentu z GTA V. ⏩ Why Grand Theft 5Auto Just Got Censored
- Gran Turismo od kilku aktualizacji balansuje swoją ekonomię, bo jak się okazuje, dobry system ekonomiczny w grze, to nie łatwa sprawa. ⏩ How Video Game Economies are Designed
- 10 minut skondensowanego poradnika, jak budować karierę gamedevlopera — serio, wszystko tu jest i to w dziesięć minut 😛 ⏩ 20(22) TIPS to become a successful GAME DEVELOPER!
- Kanał 8-bi Music Theory rozkłada na atomy muzykę towarzyszącą Kirbiemu w najnowszej odsłonie. ⏩ When the Music Fits the Action Perfectly || Kirby and the Forgotten Land
- O nostalgii chyba już nawet pisałem na blogu albo mówiłem na podcaście, jednak tym razem posłuchajmy, co do powiedzenia na jej temat ma Adam Millard. ⏩ How Nostalgia Is Holding Games Back
- Mark Brown opowiada o swoim ulubionym poziomie z Hitmana 3. ⏩ Making Hitman 3’s Best Level
- Gracze to absolutne dzieci, jeśli chodzi o pieniądze (i wiele innych rzeczy). Absolutnie słaba opinia o Gran Turismo 7, ale przesłuchałem. ⏩ Why They Broke Gran Turismo 7
- Zdecydowanie. Jest bardzo dużo gier z Warhammera. ⏩ I’m Jealous of Warhammer
- Lubię serie retrospektyw od Digital Foundry. Przypominają mi o legendarnych seriach, analizują osiągnięcia techniczne, ale nie zatrzymują się wyłącznie na nich i np. dają znać, jak dane gry radzą sobie w emulacji. ⏩ DF Retro: Motorstorm – The Full Series Revisited – Amazing Arcade Mayhem on PS3, PS2, PSP, PS Vita
- Jak projekt systemu zapisu wpływa na kształt samej gry oraz na odwrót? ⏩ How Do Save Systems Shape Games?