Comiesięczne zestawienie interesujących, intrygujących i fascynujących materiałów o tematyce gier, jakie udało mi się pochłonąć i polecam dalej.
Artykuły do przeczytania 📖
- Zaczynamy od niezbyt optymistycznego materiału dla osób, które czekają na premierę Dying Light 2. Wygląda na to, że produkcja Techlandu ma spore kłopoty. ⏩ Dying Light 2: „Totalna rozsypka” vs „Tak się robi gry”
- Bardzo ciekawy i – moim zdaniem – wartościowy materiał dla level designerów. O tym, jak wykorzystywać kształty otoczenia w celu wywoływania odpowiednich emocji wśród graczy. ⏩ Shaping Emotions: Utilizing Shape Language and Symbols in Level Design
- Bardzo ciekawe zestawienie wniosków z tysięcy recenzji Cyberpunka – czapki z głów za zebrane dane. ⏩ 5 Insights from 3700 Reviews of Cyberpunk 2077
- Jakie negatywne konsekwencje dla strefy Indie ma rok bez konferencji branżowych i czy w ogóle? ⏩ What does a year without events mean for indies?
- Link podrzucony przez kumpla w pracy – TO JEST SPOKO! Dla fanów ładnych obrazków. ⏩ This Is Cool
- ⚔ Fantastycznie, że developerzy tak chętnie dzielą się wskazówki poprzez Twittera. Jak np. Jason de Heras, który przypomina o kilku ważnych tematach, które powinniśmy wziąć pod uwagę, projektując combat gry. ⏩ Twitter oraz zwinięty wątek
- ⚔ Jason de Heras rozpieszcza nas drugim wątkiem, tym razem związanym z bossami. ⏩ Twitter oraz zwinięty wątek
- ⚔ No i bang, trzeci wątek tym razem o przeciwnikach i nauki dla gracza z ich designu. ⏩ Twitter oraz zwinięty wątek
- ⚔ Damn, już czwarty materiał! Tym razem combo ⏩ Twitter oraz zwinięty wątek
- Historia zespołu pracującego nad grą Agent (zaginionego tytułu Rockstara), którzy wybrali się na wycieczkę do Kairu po zdjęcia lokacji, a byli bliscy oskarżeniu o kręcenie porno. ⏩ A Story From The Development Of Rockstar’s Agent
- 73% kobiet pracujących w branży mówi otwarcie o toksycznych zachowaniach w swoim kierunku, za bycie kobietą w branży – fuck, to słabe. ⏩ What a woman games journalist experiences in a week
- Bardzo przydatne wskazówki o przygotowaniu szkoleń i zajęć dla podopiecznych, na podstawie tematyki game designu, ale pasuję też do innych branż. ⏩ Lessons Learned From Teaching Game Design
- Serwis Polygon przygotował zestawienie najciekawiej (powiedzmy) zapowiadających się indyków 2021, choć muszę przyznać, że lista jest mocno w klimacie serwisu – królują „głębokie” przeżycia. ⏩ 21 indie video games to look forward to in 2021
- 2020 był kiepskim rokiem dla świata i tak, jak ma to miejsce w każdym z nich, i w tym pożegnaliśmy się z kilkoma zasłużonymi dla branży personami – niech spoczywają w pokoju. ⏩ 2020, The Losses
Materiały do zobaczenia 🎬
- Kolejny odcinek serii Caravan od ekipy Archipel. Tym razem przed obiektywem Art Director, chociażby nad FF XII i XV, Isamu Kamikokuryo ⏩ Isamu Kamikokuryo, Art directing Final Fantasy – Archipel Caravan
- Mark Brown nareszcie rozkłada na atomy system Nemezis z gier Mordor. ⏩ How the Nemesis System Creates Stories
- Dzięki Nintendo i serii Smash Bros możemy przeprowadzić analizy przeniesienia animacji z 2D do 3D – dokładnie jedną z takich przeprowadził Dan Root na podstawkę Simona Belmont. ⏩ Converting 2D animation into 3D [BELMONT EDITION]
- Ostatnia część dokumentu poświęconego okresowi po premierze Hades i temu, jak studia Supergiant Games radziło sobie z odbiorem produkcji. ⏩ Inside Supergiant Games During the Overwhelming Reaction to Hades 1.0
- A czym dla was jest imersja w grach oraz, czy to, co często ją nazywamy w materiałach o grach, faktycznie nią jest? ⏩ What Does „Immersion” Actually Mean?
- Uff, ale ten materiał jest bezwzględny. ⏩ overpromise, sell, underdeliver Cyberpunk 2077
- Cała prawda o Bloober Team – oh jak upadają, jeden po drugim, te tuzy polskiego gamedevu. ⏩ Bloober Team Bites – How the ‘Layers of Fear’ Dev Copy/Pasted Their Way to Notoriety
- Jak połączyć design świata gry z jej bohaterem(ką), na podstawie Aloy i Horizon Zero Dawn. ⏩ Horizon Zero Dawn — Uniting the Hero and the Story World
Indyki do zainteresowania się 🦃
(powered by @Octocurio)
KeyWe
Tohu
Beacon Pines