Wygrzebane z sieci – Czerwiec 2019

Comiesięczne zestawienie interesujących, intrygujących i fascynujących materiałów o tematyce gier, jakie udało mi się pochłonąć i polecam dalej.

W tym miesiącu duża część WzS to wywiady, jakie co roku przeprowadza ekipa podcastu Splitscreen, podczas trwania E3. Znajdziecie je na samym końcu wpisu, a wśród nich m.in. rozmowa z przestawicielami CDPR. Poza tym sporo tematów związanych bardziej z branżą, niż grami samymi w sobie, ale i tak myślę, że będzie to dla was ciekawe. Polecam!

Czytanki

Z jednej strony ten materiał mnie ucieszył, ale i też trochę zasmucił. Wiedziałem, jak skończy się mieszanie instytucji państwowych w sprawy gamingowe i mamy pierwsze żniwa takowych ruchów. Najbardziej boli to, że znów gry traktuje się niczym najgorsze zło i kozła ofiarnego.
Rozmowa z twórcą Baba is You oraz wprowadzaniu innowacji w tworzeniu reguł, rządzącymi grami.
Podsumowanie działań branży nad dostępnością gier dla wszystkich. Nie tylko o rewolucyjnym kontrolerze MS, ale i akcjach SONY oraz inicjatywach społeczności w kierunku accessibility.
Nie jestem może zwolennikiem grania mobilnego, aczkolwiek nie da się pominąć, jak duży kawałek tortu, jakim jest rynek, zajmują właśnie produkcje na telefonu. Oto ciekawa analiza tzw. hyper-casual games.
Przy okazji pracy nad blogiem o istocie fundamentu, na jakim buduje się grę, otrzymałem ten wywiad z Shigeru Miyamoto jako pomoc w temacie.
Zero Sum Planning to ciekawe podejście do kontrolowania procesu i budżetu w produkcji gry. Podrzucony na Twittera przez Rushy’iego.
Ciekawy wątek na Twitterze, w którym Shauna Jones (kiedyś Guerilla Games, obecnie Ubisoft Reflections) opisuje wiele aspektów testowania/zapewniania jakości w produkcji gry.

Filmy

Adam Millard, czy inaczej The Architect of Games, to drugi po GMTK kanał o game designie na Youtube, który lubię oglądać/słuchać. Tym razem na temat systemów rozwoju i ogólnie progresji w grach.
Nigdy nie byłem fanem Johna Baina (TotalBiscuit). Szczególnie po tym jak po jego komentarzu, jakaś duża gra AAA zmieniła swój kierunek – żaden jutuber nie powinien mieć takiej “władzy”/wpływu w branży. Nie mniej, sięgnąłem po ten materiała z okacji jego rocznicy śmierci, aby więcej dowiedzieć się o – bądź, co bądź – ikonie branży.
Dan Root rozkłada na czynniki pierwsze animacje poruszania się Alucarda w Castlevania: Symphony of the Night.
Fallout 76 – przeżyjmy to jeszcze raz. Niesamowite jakim syfem jest historia tego tytułu i wszystkiego co działo się wokół niego.
Przedstawianie chorób psychicznych w grach i jak można to robić lepiej.
Ciekawi skąd wzięła się ocena S w japońskich tytułach jako symbol perfekcyjnego ukończenia poziomu?
Na ten materiał trafiłem zupełnie przypadkowo, przeglądając wiadomości na discordzie noclip. Danny, jeszcze za czasów bycia w Gamespot, przedstawia historię studia Sensible Software, które wielu z nas momentalnie kojarzy się z Sensible Soccer.
W temacie noclip, pojawił się kolejny epizod dzienników developerskich Hades, studia Supergiant Games. Tym razem przyjrzymy się nieco bliżej warstwie artystycznej produkcji.

Słuchowiska

Jak zwykle, w czasie trwania E3, podrzucam wywiady z twórcami, które przeprowadza Jason Schreier lub Maddy Myers, w ramach podcastu Splitscreen:

W pierwszej kolejności rozmowa z Marcinem Iwińskim z CDPR na temat pracy w studiu, crunchowania i celów na przyszłość.
Mateusz Tomaszkiewicz (asystent Quest Director w CDPR) natomiast rozmawia z Jasonem o podejściu do budowania zadań pobocznych w Cyberpunku oraz lekcjach, jakie zespół wyciągnął z Wiedźmina 3.
Następnie rozmowa na temat stanu E-Sportu, ze znanym komentatorem e-sportowym, Alexem “Goldenboy” Mendezem.
Rozmowa z Luke Smithem i Markiem Noseworthym o wielkim przejściu Destiny 2 w formę F2P. Czy zrywamy z unikaniem określenia gry jako MMO? (UWAGA! FONTANNA W TLE!)
Zastanawiacie się, jakim cudem doczekaliśmy się (znaczy nie ja, bo BG mi lotto) trzeciego Baldur’s Gate od twórców Divinity: Original Sin?
Dave Land opowiada, jak na jego wizytówce wylądowało stanowisko C3PO i jak prowadzić studio ze zdrową polityką ‘work-life-balance’.
The Outer Worlds to tytuł, na który czekają wszyscy, którym wizja Fallouta według studia Bethesda, nie odpowiada i czeka na następcę New Vegas.
Ostatni z wywiadów ekipy Splitscreen na tegorocznym E3 dotyczył tytułu Goto Roboto. Małej indie metroidvanii, o której opowiadać będą Cullen Dwyer i Joseph Bourgeois. M.in. o tym, że kot w roli głównej to najzwyklejszy kot, przyciskający losowe przyciski w wielkim mechu.

donatebar2

Podobał ci się materiał? Możesz wesprzeć RaczejKonsolowo dowolną kwotą!

paypalbutton

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: