Wygrzebane z sieci – Maj 2019

Comiesięczne zestawienie interesujących, intrygujących i fascynujących materiałów o tematyce gier, jakie udało mi się pochłonąć i polecam dalej.

To był dosyć trudny miesiąc dla mnie. W pracy działo się bardzo dużo, a w i w domu nie brakowało rzeczy, którymi trzeba się zająć. Z tego powodu poniższe zestawienie obfituje w materiały wideo, które było mi prościej konsumować w wymagających warunkach. Zobaczycie zatem wiele noclip, GMTK oraz kanału Colin’s Last Stand. Oczywiście, nie tylko, ale te źródła na pewno dominują. Jak zwykle, mam nadzieję, że znajdziecie coś ciekawego dla siebie – miłego pochłaniania materiałów.

Czytanki

Zaczynamy od dosyć zadziwiającego dla mnie materiału o japońskim studiu White Owls oraz jego założycielu, popularnym Swery, który pragnie stworzyć studio z kulturą na kształt podobnych do niego na zachodzie 🤔 Dosyć dziwne bo wszystkie ostatnie posty na temat zachodnich twórców krążą wokół wyzysku pracowników i crunchu. Za to jego wizja przypomina mi bardziej software house’y w regularnym IT.
To, że utrzymywanie studia w USA jest niezwykle kosztowne dowiedziałem się już od pana Romero, który po przeniesieniu biznesu do Irlandii, ściął koszty do ⅓ tego, co musiałby wydawać w Stanach. Rzut okiem jak dokładnie wygląda to na przykładzie najdroższego San Francisco.
Dziennikarz eurogamera odkrywa, że demony w serii Persona (w zasadzie w całym SMT #dygresja) bezpośrednie nawiązują do wierzeń, religii i mitów kultur całego świata.
Jakie obowiązki mają liderzy wobec swoich zespołów w gamedevie – temat idealny pode mnie, bo pełnię podobna rolę w regularnym IT. Sporo się pokrywa.
Pudełka umierają? Pah! Jeszcze sporo wiosen minie zanim zaczniemy to odczuwać, a nawet i wtedy nie znikną one z naszego życia. Vive la pudełka!
Rime oraz No Man’s Sky to tytuły, które ucierpiały najbardziej na “przehype’owaniu’ gier indie, kilka lat temu. Oto wywiad z CEO studia, które dostarczyło bardzo ciekawy tytuł w 18 osób, będąc porównywanym do Zeldy czy ICO.

Filmy

Mam swoim zwyczaju, że gdy pojawia się w zestawieniu, jakiś materiał szczególny, wyjątkowy, obowiązkowy do zobaczenia, to wrzucam go poza tabelą. Tym razem takowym jest Rising Kratos. Dwugodzinny film dokumentalny o kulisach powstawania God of War. Genialny montaż, który każdy, kto uważa się za fana gier, powinien zobaczyć.

Tom Scott wyrusza do Vancouver, miejsca gdzie powstawał jedna z jego ulubionych odsłon serii Need for Speed. Przyjemny film o odkrywaniu miejsc z gry, które stały się dla nas nostalgicznymi, w realnym świecie oraz miły przekaż dla twórców na koniec.
Czy Final Fantasy jest inspiracją dla mody, czy jest zupełnie na odwrót?
Wyzwania, jakie musi spełniać kamera w grach i dlaczego dobrej implementacji kamery nie dostrzegamy, a te fatalne momentalnie odczuwamy.
Co sprawia, że zaczynamy czuć sympatię do czarnych charakterów w grach? Sekret tworzenia „dobrych” złych bohaterów.
Historia powstania Cuphead.
Piękna kompilacja 100 gier wyścigowych, na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat.
Noclip kontynuuje współpracę z Supergiant Games i śledzi kulisy prac nad Hades, nowym tytułem twórców Bastion i Transistor.
W końcu noclip opublikował materiał, który zapowiedziany został już miesiące temu, ale utknął gdzieś w edycji. Danny i ekipa wracają do Bethesdy, gdzie rozmawiają o mobilnym tytule TES: Blades.
Nie opuszczamy dorobku panów z noclip. Oto kolejny z materiałów, jaki panowie nakręcili przy okazji GDC. Tym razem przed kamerą panowie odpowiedzialni za Into the Breach.
Nie noclip, ale niedaleko od moich subskrypcji: Mark Brown przedstawia swoją opinię na temat przepisu, na idealny zwiastun gry. Jesteście w trakcie pracy nad indykiem i lada moment będzie trzeba zmontować reklamówkę? Materiał obowiązkowy.
Dlaczego strzelanie z łuku w Horizon: Zero Dawn jest tak satysfakcjonujące? Polygon odpowiada pytając twórców.
Krótka historia Konami w wykonaniu CLS (Colin’s Last Stand) Side Quests.

donatebar2

Podobał ci się materiał? Wesprzyj RaczejKonsolowo! Jednorazowo lub miesięcznie! 😀

paypalbutton

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: