Wygrzebane z sieci – Styczeń 2019

Comiesięczne zestawienie interesujących, intrygujących i fascynujących materiałów o tematyce gier, jakie udało mi się pochłonąć i polecam dalej.

Wrzucikłem na nadzielę recenzję The Last Guardian i mi umknęło, że przecież ostatnia niedziela miesiaca należy do WzS – już leci lista artykułów !
Jak zwykle w zestawieniu jest trochę indie, trochę AAA, trochę gamedevu oraz trochę rozważań filozoficznych dookoła gier. Mam wrażenie, że w tym miesiącu jest raczej więcej opinii niż konkretów – tłumaczę to końcem roku, okresem świątecznym, gdzie większość portali i źródeł ciekawych materiałów, siedziało nad podsumowaniami lub miało wolne. Nie mniej, liczę że coś dla siebie znajdziecie z tabelki poniżej. Może transformacja Dead Cells, analiza animacji Red Dead Redemption lub sekret sukcesu Dead Space? Polecam.

Czytanki

Nowy rok zaczynamy od rozważania na temat decyzji WHO, o dodaniu uzależnienia od gier do światowej listy chorób. Czy gry to aby na pewno taki problem?
Kto z nas nie ma w pamięci choć jednego etapu, gdzie zmuszeni zostaliśmy do skracania się lub śledzenia kogoś, kto porusza się wolniej niż nasz najwolniejszy krok? Każdy!
Lubię czytać czyjeś opinie o tytułach, które dla nich są czymś wybitnym, a mi nie dane było ich ograć. Tak też jest z pierwszym Deus Ex.
Gatunek point’n’click obecnie praktycznie nie istnieje, na scenie gamingowej. Ten materiał stara się zgłębić przyczynę, takiego stanu rzeczy, pytając oto bezpośrednie graczy.
Łukasz Tkacz dzieli się na Twitterze ciekawostkami, dotyczącymi pracy nad AI w grach Shadow Warrior.
Zanim Dead Cells pojawiło się w cyfrowych sklepach, jako roguelike x metroidvania, tytuł zaliczył masę zmian – niektóre fundamentalnie zmieniających koncepcje produkcji.
Będąc częścią społeczności Destiny słyszałem o tzw. sherpa, czyli osobach, które poświęcają swój czas wolny, aby uczyć innych np. raidów. Eurogamer przedstawia podobne zachowanie weteranów ostatniego MonHuna: Adopt a Hunter.
Bardzo pożyteczny artykuł na temat punktów, jakie powinno się rozważyć przed ustalaniem daty premiery swojej gry.
Blizzard opowiada o trudnym zadaniu balansowania Hearthstone’a.
Od dłuższego czasu powtarzam, że kreatywność pobudzana jest dzięki ograniczeniom, a nie „nieskończonej piaskownicy” – a przynajmniej imo daje ciekawsze wyniki. Oto potwierdzenie od twórców Minit.
Przyjemny materiał od grającego ojca, który postanowił pograć ze swoimi pociechami i ciekawe obserwacje, jakie wyniósł w porównaniu do oczekiwań.
Wykorzystywanie SI i nauczania maszynowego, do pierwszej linii komunikacji ze społecznością oraz szybszego wyłapywania nieodpowiednich treści – nice!
To jest bardzo dziwny tekst. Tytuł sugeruje, że będzie to historia odejścia Itadakiego z Team Ninja i jego następne, nietrafione pomysły, a jednak później porusza zupełnie inne tematy. Słuchając go w samochodzie myślałem, że coś mi aplikacja popierdzieliła, ale nie. Tak ma być. To kilka historii strzelania sobie w stopę przez „wielkich” w branży.
O znaczeniu wibracji pada dla gier i immersji.

Filmy i słuchowiska

Czy animacje w Red Dead Redemption 2, bardziej grze szkodzą, czy działają na jej korzyść? Trafny materiał.
Tak często kiwałem głową z aprobatą i zrozumieniem, że musiałem wrzucić wam linka. Podcast by Colin Moriarty.
Nagrane w trakcie produkcji dokumentu o Half-Life, rozmowa z Cory Barlogiem – osobą odpowiedzialną za zdobywcę nagrody gry roku, God of War.
Również nagrany w podobnych okolicznościach, wywiad z Geoffem Keighley, na temat przyczyn, które posunęły go do stworzenia gali The Game Awards.
Mark w tym odcinku GMTK zadaje sobie pytanie, czy zachowywanie przedmiotów i elementów rozwoju postaci, po śmierci w grach rougelike, jest najlepszym pomysłem?
Choć nie przepadam za grami, których celem jest ‚zesranie się gracza ze strachu’, nie przepadam, tak Dead Space jest jedną z najlepszych gier, jakie ogrywałem na PS3 – chyba nawet platyne wbiłem lub byłem blisko. W materiale Ars Technica rozmawia z osobą stojącą za wizją tytułu i zdradza sekrety jest sukcesu.

donatebar2

Podobał ci się materiał? Możesz wesprzeć RaczejKonsolowo dowolną kwotą!

paypalbutton

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: