Wygrzebane z sieci – Kwiecień 2018

Comiesięczne zestawienie interesujących materiałów ze świata gier od RaczejKonsolowo ^^

Dziś w zestawieniu Patrick Klepek dostarcza dwa teksty. Poruszają temat oddziaływaniu Fortnite (PS4) na młodych amerykanów, zarówno te dobre aspekty wpływu oraz niezbyt trafione oraz przestrogę dla chcących zaistnieć samozwańczych streamerów. Sam Jason także pojawia się z historią studia Hangar13, odpowiedzialnego za Mafia III (PS4). Kilka sprawozdań z wydarzenia Reboot Develop, gdzie m.in. pojawił się człowiek ze studia 11bit by porozmawiać o zaistnieniu gry w sklepie Steam. W lutym dzieliłem się linkiem do artykułu USGamer, opowiadającego o przyczynach fatalnej sytuacji TellTale Games, a dziś bardzo długi i mega profesjonalny tekst autorstwa To i kilka innych udało się zmieścić w zestawienie mimo naprawdę ograniczonego dla mnie czasu – co pewnie widać po braku tekstów na blogu 😦

Czytanki

 

Sprawozdanie z konferencji Reboot Develop, a właściwie z jednej z prelekcji na której m.in. Rami Ismail oraz Patryk Grzeszczuk (studio 11 bit) prezentują swój punkt widzenia na temat obniżania swojej ceny w sklepie steam lub nie oraz o tym, jak ważna jest strona produktu w wirtualnym sklepie.
Dan Vavra również z okazji Reboot Develop odpowiedział na pytania publiczności związane z Kingdom Come: Deliverance (PS4).
Jen Matthies z Machine Games w wywiadzie dla GamesIndustry.biz opowiada o zbiegu okoliczności premiery nowego Wolfensteina oraz sytuacji politycznej USA.
Jason znów dojebał tekst, że aż miło. Kompletna historia studia Hangar13 odpowiedzialnego za ostatnią odsłonę serii Mafia. O kulisach powstania, sytuacji studia i nowym projekcie. News palce lizać.
Patrick Klepek prezentuje artykułu na temat wpływu w Fortnite (PS4) na studentów szkół w Stanach Zjednoczonych, bardzo ładnie obrazujący jak wielkim fenomenem stał się tytuł Epic Games po wprowadzeniu trybu Battle Royale.
Jeszcze raz Patrick i portal Waypoint. Tym razem historia nieudanego skoku w karierę streamera. O niebezpieczeństwie porażki, kuszącej wizji zarabiania ½ mln zielonych miesięcznie, poświęceniu i skutkach. Dobry tekst dla każdego zafascynowanego wizją budowania “kariery” przez Twitch – i choć ten światek kompletnie mnie nie pociąga, kolejny raz utwierdzam się w przekonaniu, że gry i RaczejKonsolowo będzie moją pasją, i tylko pasją.
Devolver Digital, Raw Fury, Double Fine. Czy te nazwy coś wam mówią? To wydawcy indie, więc specjalizujący się w pomocy i samym wypuszczaniu na rynek mniejszych gier, które – często – same w sobie miałyby za małą siłę przebicia na zalanym indykami rynku. Gdyż nawet jeśli nazwa studia (3 kolesi w piwnicy rodziców) nic Wam nie mówi, to nagłówek ‘Devolver Digital prezentuje…’ już zapala lampki.
Historia Magnus Games, studia z Malezji, założone przez dwójkę braci oraz Re:Legend (PS4), który dumnie zmierza na konsole po gigantycznym sukcesie na platformie Kickstarter. O robieniu swojej “gry marzeń”, porzuceniu sceny mobilnej na rzecz konsol oraz pomocy programy Square Enix Collective dla mniejszych developerów.
Kawał dobrego dziennikarstwa w wykonaniu  Megan Farokhmanesh, aby dostarczyć nam rozbudowaną historię studia TTG oraz kulisy odejścia najważniejszych osób. Czytam te artykuły i zastanawiam się dlaczego każde studio momentalnie po sukcesie skacze w skalowanie swojej działalności. Momentami naprawdę to wygląda jakby gamedev był lata świetlne za tworzeniem regularnego oprogramowania ;/ Czyżby pieniądze uderzały tak szybko ludziom do głowy po kilku nominacjach i nagrodach?

Filmiki

Kolejny miesiąc. Kolejny Mark Brown. Tym razem opowiada o technikach stosowanych przez developerów, aby utrzymać przy tytule graczy, A JEDNAK pozostać z czystym sumieniem.
Już kiedyś pisałem o planach sprawdzenia w przyszłości Let it Die (PS4) od SUDA51 i jego studia Grasshopper…po zobaczeniu materiału Super Bunnyhop straciłem całą ochotę. Sprawdźcie jeśli jesteście w podobnej do mnie sytuacji, a może zaoszczędzicie trochę godzin swojego życia.
Przy okazji zaliczania kolejnych materiałów z GDC 2018 na YT, znalazłem ten z minionego roku, gdzie twórca Celeste (PS4) opowiada o podejściu do level designu tytułu.
Zestawienie zakończmy jeszcze jednym materiałem Super Bunnyhop, w którym to poruszono zaskakującą (dla mnie) wieść o pracach nad kolejnym Final Fantasy przez studio Eidos Montreal – zachodnie studio miałoby zostać obarczone dziedzictwem wielkiej serii SE. Ciekawi dlaczego nie pykło?

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: