Wygrzebane z sieci – Sierpień 2017

Zestawienie interesujących tekstów i materiałów video, moim zdaniem wartych sprawdzenia. Oglądajcie, czytajcie, wrzucajcie opinie w komentarzach.

W ciągu miesiąca czytam i oglądam sporo publikacji o gierkach. Od zwierzeń developerów, po ciekawostki branżowe. Będę agregował sobie, co ciekawsze rzeczy i na początku miesiąca publikował na blogu. Pasja do gierek nie kończy się na samym graniu, prawda? 😉

Czytanki

  • Fragment książki Walta Williamsa, weterana gamedevu, który pracował m.in. przy grach z serii Bioshock, Civilization, Borderlands, Mafia, The Darkness oraz wyjątkowym Spec Ops: The Line. Interesujący kawałek lektury dla każdego kto chciałby kiedyś spróbować swoich sił przy gierkach, jako przestroga, że ich wymarzona praca może zabrać z życia więcej niż się można spodziewać. O trudach podążanie ścieżką ku perfekcji swojego tytułu i rzeczach, które dla tego poświęcamy. Jednak i dla niezainteresowanych pracą w branży znajdzie się kilka ciekawych nawiązań, jak chociażby do nostalgii.
    https://www.polygon.com/2017/8/23/16184068/why-i-worship-crunch
  • Czekacie z wywieszonym jęzorem na nowego Spider-Mana? Eurogamer opowiada historię jednej z najlepszych implementacji poruszania się „człowieka pająka” i jej pomysłodawcy: Jamie Fristrom (studio Trayarch).
    http://www.eurogamer.net/articles/2017-07-12-13-years-later-spider-man-2s-swinging-has-never-been-bettered-heres-its-story
  • Kynan Pearson, w którego portfolio można znaleźć takie pozycja jak: Lead w 343 Industries/Retro Studios: Halo 4/5, Metroid Prime 2/3, Donkey Kong Country Returns, opowiada o swoich must-have punktach dla gry platformowej. Jeśli myślicie o stworzeniu dobrego platformera, to będzie to na pewno cenna lektura. Artykuł również jest ciekawym materiałem dla samozwańczych recenzentów, gdyż pokazuje na co zwracać uwagę w kontekście „dobrej” produkcji – autor sam o tym wspomina i – jako takowy osobnik – się z nim zgadzam 🙂
    http://platformerpower.com/post/159751560409/making-platforming-games
  • Jeśli jesteście zainteresowani tworzeniem materiałów na YouTube i chcielibyście w nich wykorzystywać gameplay, czy muzykę z gier, powinniście tutaj zajrzeć. Mark Brown w sporym uproszczeniu odpowiada co to ContentID i jak radzić sobie z prawami autorskimi na YT.
    https://www.patreon.com/posts/how-youtube-work-13578974

Filmiki

  • Wraz z odpaleniem na konsoli Hyper Light Drifter (PS4), którego recenzję możecie przeczytać tutaj|LINK, przypomniał mi się ten krótki film dokumentalny. Jeśli tekst na RaczejKonsolowo Was nie przekonał do sprawdzenia tego – bez dwóch zdań – wspaniałego tytułu, może dokona tego film przygotowany przez serwis VICE.
  • Mark Brown opowiada o tytule, który ze zrozumiałych względów mnie ominął: Ori and the Blind Forest. Wiele dobrego słyszałem o samej grze z różnych źródeł i słuchając o kilku zaledwie mechanikach oraz o jednym poziomie Ginso Tree, rozumiem lepiej zachwyt nad ex-em.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: