Wygrzebane z sieci – Lipiec 2019

Comiesięczne zestawienie interesujących, intrygujących i fascynujących materiałów o tematyce gier, jakie udało mi się pochłonąć i polecam dalej.

Jakoś tak wyszło, że w tym miesiącu do zestawienia trafiło całkiem sporo materiałów do oglądania. Od Marka Browna, przez Archipel oraz inne, subskrybowane przeze mnie kanały YouTube. Będzie oczywiście trochę o game designie, o udźwiękowieniu czy rozgrywce, ale też trochę o tematach „okołogrowych”. Szczególnie polecam zainteresować się tekstem na temat toksycznego środowiska i negatywnego wpływu youtuberów na nasz światek. Polecam!

Czytanki

Jason Schreier znów publikuje materiał związany z wyzyskiem pracowniczym w gamedevie oraz tzw. crunchem. Choć w tym przypadku mam mieszane uczucia. Moim zdaniem od kilku miesięcy widać u Jasona bardzo mocne parcia na związki zawodowe, co m.in. pokazywały jego wywiady na E3 i właśnie ten tekst. Zauważył to również Colin M., który na swoim podcaście wypunktował artykuł właśnie pod tym kątem. Jestem ciekaw waszego zdania.
Pozostajemy w temacie toksycznej struktury korporacji i lecimy do Valve, gdzie sprawy wyglądają jeszcze ciekawiej.
Fredrik Wester z Paradox Interactive (oraz kilku innych szefów studia) prezentuje swój punkt widzenia na wojnę launcherów na PC.
⛔MUST READ⛔
Szczerze przyznam się, że czytając tekst byłem lekko przerażony. Nie żebym był zaskoczony, jak dobrze sprzedają się negatywne wiadomości, widać to chyba zawsze w regularnej telewizji/wiadomościach TV. Jednak chyba przeczytanie materiały tylko o tym i gdy przypomnę sobie, że na co dzień rozmawiam z osobami, które z miejsc jak TheQuartering czerpie swoje…pojęcia na temat gier, jest…po prostu przerażające. Ile młodych graczy tapla się w tym negatywnym ekosystemie. Nie lootboxy są problemem dla dzieci, je można bardzo łatwo kontrolować – “TO” JEST PROBLEM !
Josef Fares (A Way Out) oraz David Cage (Detroit) rozmawiają o współczesnym storytellingu i jak zmienił się wpły streamerów na produkcje silne fabularnie.
Wywiad z twórcami oryginalnego The Silver Case na PS1 oraz programistami pracującymi nad adaptacją “dziwadła sudy” na nowe konsole.
W trakcie przygotowywanie się do odcinka #52 naszego podcastu, przeczytałem artykuł z VGA247, który (moim zdaniem) w wielu miejscach ma rację.
Cycki! Już najstarsi górale wiedzieli, że okłady z młodych piersi gwarantują długie i zdrowe życie. Natomiast pewnie żaden z was nie spodziewał się, jak trudnym zadaniem jest ich animacja wewnątrz gry. Bez obaw o klimat SJW, możecie sięgać po ten materiał, albowiem jest bardzo ciekawy.
Patrick Klepek z VICE rozmawia z twórcami Monster Hunter World na temat tworzenia nowych bossów w grze i filozofii towarzyszącej procesowi. Ku mojemu zdziwieniu, nie zaczyna się od “pomysłu na bestię”.
GameInformer przygotowując się do kolejnego numeru swojego czasopisma, zawitał do Respawn, którego tytuł miał trafić ich najnowszą okładkę. Nie spodziewali się natomiast, że zostaną zaproszeni na spotkanie procesowe zespołu.
Tomek (enkidou) na swoim blogu prezentuje kolejny, obszerny wywiad z twórcami z Japonii. Tym razem Yasumi Matsuno oraz Naoki Yoshida, opowiedzą o tworzeniu gier, o Vagrant Story, Final Fantasy Tactics czy serii Tactics Ogre. Zróbcie sobie porządną kawkę i siadajcie do lektury – WARTO 💥

Filmy

Próbowałem szukać, czy już wcześniej linkowałem ten materiał i nie potrafiłem znaleźć, więc dorzucam do zestawienia. Piękne wideo obrazujące fundament, na którym masa “głosów graczy” czy “prawdziwych graczy” (czyt. jutuberzy) opiera swój content. Temat do zlania, gdyby nie świadomość, że tysiące graczy śledzi, co taki YongYea czy TheQuartering wypluwa i bierze to za źródło prawdy….(╯°□°)╯︵ ┻━┻
ToyBlackHat poprzez Twittera podaje dalej krótki, ale ciekawy materiał na temat wykorzystywania sub-pikseli w animacji sprite’ów.
O Metro Exodus mówił już trochę Toy w ramach naszego podcastu, więc teraz nieco więcej o tytule od Marka Browna. Powiem szczerze: aż zachciało mi się (w końcu) sięgnąć po kolekcje Redux.
Czerwiec przyniósł ze sobą oficjalną śmierć “konsoli” OUYA – ktoś pamięta? Colin Moriarty przedstawia całą historię androidowej konsoli, od powstania do śmierci.
Kanał Archipel to solidny kandydat do kolejnego postu, o moich polecanych źródłach materiałów około-growych. Jedną z serii Archipel jest toco toco, która jest serią krótkich filmów o twórcach z Japonii. W tym odcinku Daisuke Ishiwatari z Arc System Works.
Kolejny odcinek serialu Zdefiniujmy gatunek 😁 Tym razem interesujące rozważania na temat gier przygodowych, co ładnie spaja się z pisaną przeze mnie recenzją Ghost of a Tale.
Zaczynacie zabawę w Super Mario Maker 2 na Nintendo Switch? Kogo innego poprosić lepiej o wskazówki do rozpoczęcia tworzenia swoich poziomów, niż osobę analizującą design gier Niny od lat – GMTK.
Bardzo interesujący materiał dokumentujący historię twórców tworzących swoje gry na konsole SEGA Dreamcas (część pierwsza) oraz smutny jej koniec, z ich perspektywy (druga część).
Gamespot prowadzi bardzo fajny cykl filmów, na których znani twórcy opisują swoją karierę za pomocą tablicy multimedialnej – niczym Gmoch w czasie mistrzostw. Ponieważ przygotowywałem się do odcinka 51 podcastu, słuchając o SUDA51, to trafiłem na ten materiał.
Wiele zachodnich erpegów pozwala rozwiązać konflikty lub ukończyć zadania poboczne, używając wyłącznie opcji dialogowych, zamiast rozwiązań siłowych. Mark Brown przygląda się takowym i ocenia dobre praktyki ich implementacji.
Hollow Knight to tytuł, który od kilku miesięcy puszcza do mnie oczko z XMB konsoli. Jak tylko skończę, co obecnie mam rozpoczęte, zabieram się za niego, więc postanowiłem posłuchać, co 8-bit Music Theory ma do powiedzenie w kwestii ścieżki dzwiękowej i budowanej przezeń atmosferę.

donatebar2

Podobał ci się materiał? Możesz wesprzeć RaczejKonsolowo dowolną kwotą!

paypalbutton

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: