Wygrzebane z sieci – Grudzie┼ä 2021­čÄä

Comiesi─Öczne zestawienie interesuj─ůcych materia┼é├│w o grach, jakie uda┼éo mi si─Ö poch┼éon─ů─ç, wi─Öc polecam dalej + dorodne indyki do ┼Ťledzenia.

Artyku┼éy do przeczytania ­čôľ

Materia┼éy do zobaczenia ­čÄČ

  • Spojrza┼éem w materia┼éy, kt├│re mam na mojej li┼Ťcie Do Obejrzenia na YT, a tam trzy filmy od pana torebki, Razbuten. No to lecimy:
    • Frustracja rozgrywk─ů jako element zaprojektowany w designie gry – czy to ma sens? ÔĆę Should Games Be Frustrating?
    • Czy oczekiwanie na zapowiedzian─ů dawno produkcj─Ö albo sequel ulubionego tytu┼éu, mo┼╝e wyj┼Ť─ç jej na korzy┼Ť─ç, czy wraz z biegiem czasu raczej traci na warto┼Ťci dla nas? ÔĆę The Pain of Waiting For Games
    • Kiedy┼Ť to by┼éo, teraz nie ma nic. Czy na pewno? ÔĆę Did Video Games Use To Be Better?
  • Podobna historia jak z Razbuten’em, ale Mark Brown si─Ö schowa┼é na mojej playli┼Ťcie ze swoj─ů seri─ů, po┼Ťwi─Öcon─ů jego przygodzie w tworzeniu w┼éasnej gry. Zabawne, gdy kto┼Ť dochodzi do rzeczy, kt├│re wie si─Ö od dawna:
  • Nareszcie dowiedzia┼éem si─Ö, co oznaczaj─ů te wszystkie loga, kt├│re widzimy przed KA┼╗DYM ekranem start gier. ÔĆę A guide to the first 15 seconds of every game
  • Osoby z bran┼╝ (i nie tylko) rozmawiaj─ů o swoich do┼Ťwiadczeniach z pierwszym REZ, z okazji dwudziestolecia tej produkcji, w kt├│r─ů nigdy nie gra┼éem, ale zamierzam zaraz poszuka─ç wersji na PS VR. ÔĆę Rez20 | Looking Back At 20 Years of Rez and Synesthesia (2001 – 2021)
  • Dlaczego ÔÇÜmniejÔÇÖ, czasem oznacza ÔÇÜwi─ÖcejÔÇÖ, a najcz─Ö┼Ťciej ÔÇÜzupe┼énie wystarczaj─ůcoÔÇÖ. ÔĆę Why Can Master Chief Only Carry Two Guns?
  • Od d┼éu┼╝szego czasu interesuje mnie temat dziennikarstwa gamingowego, a w zasadzie jego fatalny stan. Im wi─Öcej siedz─Ö w sprawie, tym bardziej jestem przekonany, ┼╝e nazywanie dziennikarstwem tego, co wyprawiaj─ů takie portale jak Kotaku, Polygon, Vice i masa innych, jest obelg─ů dla fachu dziennikarza. Temat GAMERGATE jest mocno powi─ůzany z t─ů sytuacj─ů i szuka┼éem dobrego przedstawienia, czym by┼é ten moment w historii bran┼╝y. My┼Ťl─Ö, ┼╝e to najlepsze przedstawienie problemu. ÔĆę Airplay: Part 1
  • Jak co roku, na jego koniec Mark Brown prezentuje stan accessibility w bran┼╝y. Spoiler: jest naprawd─Ö dobrze. ÔĆę How Accessible Were This Year’s Games?
  • Jestem prawie pewny, ┼╝e ju┼╝ kiedy┼Ť ten materia┼é podawa┼éem dalej, ale dobrego nigdy nie za wiele. ÔĆę How Your Personality Affects What You Play | Psych of Play
  • Jak to jest, ┼╝e raz sp─Ödzimy z tytu┼éem kilka godzin i czujemy si─Ö nasyceni, a innym nawet i kilkadziesi─ůt wydaje si─Ö by─ç drog─ů przez m─Ök─Ö. O motywacji i satysfakcji z grania. ÔĆę How Videogames Keep You Playing Forever
  • Zaczynaj─ů mi si─Ö napraw─Ö podoba─ç materia┼éy z tego kana┼éu. Tutaj autorka eksploruje temat skali gracza w grach wideo. ÔĆę Size Matters – Exploring Scale in Games

Indyki do zainteresowania si─Ö ­čŽâ

(powered by @Octocurio)

Moadra

The Lost Wild

The Pale Beyond

Swordcery

Deck RX

Asterigos

Mo┼╝liwo┼Ť─ç komentowania jest wy┼é─ůczona.