Toy i sportowe Gran Turismo – RKP#3

Miały być tematy. Miało być krótko, a tu król wjechał na odcinek i „cały misterny plan też w pizdu„.

Słuchając odcinka pewnie zauważycie, że kilka razy próbowałem skonsolidować Toya i jego wrażenia z ogrywania Gran Turismo Sport (PS4) – nie udało się. Chłopak popłynął z temat i w ten sposób urodził się chyba najlepszy dotąd odcinek. Jest trochę heheszków, jest pazur, ale i sporo informacji dla zainteresowanych nową ścigałką od Polyphony. Ja od siebie dorzuciłem nieśmiało wstawki o Destiny 2 (PS4) i Persona 5 (PS4), jednak Toy wygrał ten odcinek 🙂 Usłyszcie sami. Miłego.

Toy i sportowe Gran Turismo – RKP#3


Plan odcinka

  1. Przywitanie się

    • Przedstawienie podcastowiczów
      • ToyBlackHat
      • Germanos
  2. Ogłoszenia

    • Można nas złapać na:
    • Recka Destiny 2 na stronie!
    • Pojawił się wpis o zmianach podcastowych
  3. Startujemy

    • W co graliśmy ostatnio?
      • Germanos – Destiny 2 (PS4) wpadł prestiż
      • Germanos – Persona 5 (PS4) chyba kończę, padł główny zły
      • ToyBlackHat – Gran Turismo Sport (PS4)
      • ….i tyle 😀
  4. Pożegnanie się


Zachęcamy do komentarzy pod wpisem lub w serwisie Soundcloud, gdzie można dodawać komentarze do konkretnego momentu nagrania – taki „ficzer” ^^
Serio dawajcie nam znać, co Wam się podoba, co nie w odcinkach. Jesteśmy dopiero na początku drogi z podcastem i prawdopodobnie robimy masę rzeczy „nie, tak”. Czekamy na feedback.

3 myśli na temat “Toy i sportowe Gran Turismo – RKP#3

  1. ok, przesłuchałem, i nawet wynotowałem sobie punkty jakie usłyszałem i do których się odniosę. Zaznaczam, że nie jest to czepialstwo, tylko wyrażam swoje zdanie nt punktów jakie wyłapałem w trakcie słuchania.
    Pomijam Germanosową personę bo to nie moje klimaty, pominę Destiny bo to marna kalka warframe 😛 (więcej na ten temat się wypowiem jak przesłucham podcasta odnośnie f2p) A teraz czas na główne mięsko tego odcinka czyli GTS. Odniosę się do kilku rzeczy jakie mi wpadły w ucho, ale najpierw przewrotnie wyrażę swoją opinię na temat samego GTS – gra jest miodna, ma swoje bolączki, które wierzę ,że zostaną naprawione w przeszłości, ma też swoje braki (tak ten nieszczęsny content) który mam nadzieję zostanie wydany w obiecywanych Darmowych DLC – i tu płynne przejście do pierwszej z opinii Toy’a – jestem za tym żeby te dodatki były darmowe, nawet jeśli jak mówiłeś, gra stanie się jedną wielką reklamą – który motorsport nią nie jest no i czy te reklamy aż tak bardzo są przeszkadzające w trakcie ścigania? No dobra jebutny zegarek TAG heuera troche kłuje w oczy, ale wtedy włączam kwalifikacje i cieszę oko grą 😀
    PIerwszy punkt za mną, teraz drugi – grafika – samochody są wykonane rewelacyjnie! tory już trochę mniej jednak całość robi niesamowite wrażenie a tryb foto i replaye to coś w czym spędzam nieporównywalnie dużo czasu co w wyścigach. W tym punkcie od razu dodam, że tryb tworzenia własnych malowań karoserii też robi robotę, jedyna bolączka to to, że w trybie sport na siłę wrzuca naklejki z numerami nawet jak się swoje namalowało – mam nadzieję że to jakoś spatchują.
    Licencje-samouczek – w starych grach było bodajże po 10 wyzwań na licencję, i nie wszystkie kończyły się okrążeniem – to tak żeby Germanosa poprawić 😀 – licencja S to były lap attacki i za skończenie wszystkich wyzwań w jednej na złoto dawało fajny samochodzik zawsze <3.
    Dźwięki silnika/ strzały z tłumika – tutaj mam mieszane i nieraz odmienne zdanie co do całej rzeszy ludzi – w gran turismo 6, które też jest nazywane wyścigami odkurzaczy, dźwięki były jak najbardziej OK, tylko trzeba było jeździć z widoku z kokpitu, wiem bo w tym widoku najwięcej jeżdzę – na zewnątrz to już była inna bajka – w GTS dźwięki samochodów są może i o niebo lepsze, ciężko mi to ocenić bo nigdy tych monstrów nie słyszałem 😛 jednak większość samochodów różni się dźwiękiem od siebie i posiada charakterystyczny dźwięk silnika. Co do wystrzałów z tłumika to są one obecne GR3 i4 – w klasach wyścigowych jestem pewien, że je słyszałem 😀 z tego co się orientuję to wynikają one z zastosowanych tłumików i mieszanek paliwa które się spalają u wylotu tłumika przy redukcji?- ale ja jestem laikiem mówię tylę co wiem może się nauczę czegoś nowego, w każdym bądź razie są obecne 🙂
    Tryb online – leaderboardy, – co do list rankingowych to wiem że ogólnoświatowa jest obecna w kwalifikacjach do trybu sport, i napewno są obecne listy czasów znajomych – jeśli robili czas na danym torze w tt. Sam tryb online jest świetny, etykieta jazdy jest ok, jednak system kar wg mnie lekko kuleje, w 4 na 5 wyścigów jest wszystko ok dopóki ludzie jeżdżą normalnie z zachowaniem zasad, jednak zdarzały mi się przypadki, że przeciwnikowi nie podobało się to, że udało mi się go wyprzedzić co bardzo szybko mi pokazał wjeżdżając na dohamowaniu w tyłek – ja wypadam za tor i dostaję 10s kary za niewiadomo co…za to że jechałem przed nim… w takiej sytuacji tracę kilka pozycji a atakujący mnie wygrywa wyścig.
    Nieszczęsny GTR, jest niestety obecny i jest to lekkie przegięcie pały, tutaj wtrącę odrobinę mojej trofidziwkowej natury, która stwierdziła, że platyny nie będzie robił ze względu na 3 trofea, wymagające zwycięstw i pole positions w trybie sport. Dla mnie jest to awykonalne, ponieważ nie mam zamiaru jeździć na siłę samochodami, których nie lubię tylko po to żeby wygrać wymaganą ilość wyścigów. Nie, GTR'a nie lubię, wręcz nienawidzę. jeżdżę mustangami, i viperami i wszystkim co trafia w mój gust, jednak nie są to samochody, mające start to godzilli, dlatego postanowiłem jeździć for fun, i każdy wyścig kończony na wysokiej pozycji daje mi niesamowitą satysfakcję.
    ustawienia/tuning – nigdy nie byłem fanem tuningu i ustawień w GT, w gt 5 i 6 kupowałem najlepsze części i przeważnie to wystarczało żeby odstawiać przeciwników i nie mieć zbyt dużych problemów z wyścigami. uproszczony tuning w GTS jest idealny dla mnie, chcę obniżyć downforce, zmienić przełożenia biegów itp – to jest. Ale nie muszę się bawić w ustawianie kąta przechyłu kół żeby zyskać tysięczne sekund:)
    Porównania GTS/GT vs FORZA i GTS vs Pcars – pierwsze porównanie pominę…bo dla mnie obie serie są jednoznacznie dobre i je uwielbiam, każda ma swoiste podejście do tematu jednak obie są tak samo dobre.
    Co do pcars i gts to mam tutaj tak samo jak Toy – każdy kilometr i każdy przejechany wyścig to niesamowita walka o życie i ciężka praca, tutaj czuć, że symulacyjnie pcars jest odrobinę wyżej niż GT, jednak w GT jeździ się przyjemnie. Nie mówię tutaj że pcars jest złą grą bo jest bardziej wymagające i nie wybacza błędów. W GT kontakt ze ścianą nie kończy przygody z wyścigiem, w pcars trzeba się liczyć z tym, że wyścig trzeba będzie powtórzyć lub straci się punkty. Jeśli chodzi o GTS, to zabawa płynąca z gry i satysfakcja nie odbijają się tak mocno na moim zmęczeniu jak pcars.
    Co jeszcze…jazda na padzie – jest obecna, jest wykonalna i jest niesamowicie dobra i przyjemna, to jest podwórko w którym GT i FORZY są nie do pobicia – są tak samo grywalne na padzie jak na kierownicy – wiadomo kierownica daje większą precyzję jednak spróbujcie szukać podobnego poziomu przystępności gry na padzie w carsach 😛
    Zmienna pogoda i upływ czasu – dla mnie to brak tego jest dość poważnym minusem, jednak nie skreśla u mnie gry. Czemu minus? bo po 1 w gt6 już to było i do tego praktycznie na każdym torze można było włączyć upływ czasu i zmienną pogodę. Po 2 w rzeczywistości nawet w wyścigach trwających 1.5h zdarzają się ogromne zmiany warunków pogodowych – już pal licho z utrudnieniem jakie pojawia się przy jeździe na mokrej nawierzchni (odniosę się od razu do tego że Toy nie widział czy jest możliwość zmiany opon na mokre – po zjeździe do pit stopu jest opcja wyboru mieszanki opon Soft,Medium,Hard i o ile mnie pamięć nie myli to intermediate i wet są wyszarzone – nie zdziwiłoby mnie gdyby PD kombinowało jednak coś ze zmiennymi warunkami pogodowymi). Po 3 uwielbiam wyścigi endurance, i nie wyobrażam sobie jazdy takiego np 24h wyścigu bez upływu czasu i zmiany pory dnia, wiem, że aktualnie są takie wyścigi nieobecne w grze, jednak byłaby to bardzo miłą opcja dodana w przyszłości.
    Podsumowując mój drobny wywód – GTS jest grą dobrą, wg mnie wymaga trochę dopracowania, głównie boli mnie system kar lub ewentualnie dodanie informacji za co daną karę się otrzymało żebym mógł uniknąć sytuacji w przyszłości (jednak osobiście uważam, że te kary 10s jakie dostaję za to że ktoś wjeżdża mi w doopę są przegięciem). nie obrażę się o tryb dnia i nocy jednak nie jest to dla mnie niezbędnik. No i odrobina dodatkowego contentu by nie zaszkodziła – marzy mi się SPA i kilka fordów (mustangi i gt).

    I na koniec – te naklejki na szybki w f1 co to je odrywali żeby się nadmiaru muszek z ryja pozbyć? 😀

    Polubione przez 1 osoba

    1. Wow! Dzięki KraZ za tak obszerny komentarz. Toy został już poinformowany, więc przeczytać, przeczyta na pewno.
      Wydaje mi się, że w GT6 tych testów na licencje jest mniej, a w którejś części były okrążenia na zakończenie. Nie kłócę się. Rocznik 87. Mam prawo nie pamiętać 😀

      Polubienie

    2. Hej 😀 Dzięki wielkie za feedback, oraz mega cenne uwagi na temat GTS których nawet nie poruszylismy na podcascie 🙂 Ja z kolei wynotowałem sobie kilka kwestii jakie chciałem Ci odpowiedzieć, to przy okazji nastepnego podcastu nagram Ci odpowiedź ;D i Germanos będzie miał juz drugi odcinek prawie tylko i wylacznie o GTS – no ale sam tego chciał, hehe… 😉 Dzieki za dodanie mnie na PSN, do zobaczenia na torze i w rankingu! ;D

      Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: